Lær mere om ferieboligudlejning, og få svar på dine spørgsmål, når det drejer sig om at bestille en feriebolig, vælge udstyr og faciliteter eller rejse med dyr!
Grundlæggende om ferieboligudlejning
Hvad er en ferieboligudlejning?
En ferieboligudlejning er et almindeligt alternativ til et hotel og henviser til udlejning af et møbleret hus eller lejlighed til feriegæster af en uafhængig ejer eller professionel organisation. Den tilbyder de rejsende alt det bekvemme ved at oplevelsen af at bo "hjemme", når de er på ferie. Priserne varierer afhængigt af boligtypen samt dens placering og de faciliteter, der tilbydes.
Hvornår bør jeg overveje en ferieboligudlejning i stedet for et hotel?
Uanset om du rejser med arbejdet eller for fornøjelsens skyld, er der gode grunde til at vælge en ferieboligudlejning i stedet for et hotel:
- mere plads
- mere privatliv med en følelse af at være "derhjemme"
- mere uafhængighed (f.eks.: du kan selv stå for maden)
- ofte billigere, især hvis du rejser i en gruppe
Hvad gør en ferieboligudlejning unik?
- Ferieboligudlejninger giver mere frihed: Du behøver ikke bekymre dig om at være klar til et fastlagt skema for aftensmad/frokost/morgenmad. Arranger dit ophold efter eget ønske.
- Ferieboligudlejninger giver mest for pengene: Det er ofte billigere end et hotel, og du kan opholde dig i en feriebolig som, har alle de faciliteter og udstyr, som passer til dit behov - jacuzzi, pool, terrasse, tæt på vandet, osv.
- Ferieboligudlejninger har altid en unik atmosfære: Med forskellige placeringer, arkitektur og indretning, er hver eneste feriebolig unik. Du kan nyde et rustikt, moderne, luksuriøst eller hyggeligt miljø blandt mange andre muligheder.
Bestil hurtigt og enkelt
Hvad er de mest almindelige bestillingstyper?
Bestillingsmulighederne varierer afhængigt af udbyderens og ejerens betingelser. Der er to bestillingstyper: Først er der "øjeblikkelig bestilling," som giver dig mulighed for at bestille og betale med det samme med få klik med udbyderens betalingsmuligheder (CB, hævekort, betaling på stedet, osv.). Den anden metode kaldet "ved anmodning" kræver, at du sender en besked ("bestillingsanmodning" eller “forespørgsel”) til ejeren af ejendommen, før du bestiller en bolig. Ejeren skal normalt tjekke, om boligen, som du vil gerne vil bestille, stadig er ledig, i løbet af et angivet tidsrum (normalt 2 timer), før din "bestillingsanmodning" kan accepteres. Bemærk, at en "bestillingsanmodning" eller "forespørgsel" normalt er ikke-bindende, og derfor er dine betalingsoplysninger ikke nødvendige, kun dine kontaktoplysninger (navn, e-mailadresse, osv.), så ejeren eller udbyderen kan besvare dig.
Kan jeg annullere en bestilling?
Du kan selvfølgelig annullere en bestilling, men du bør altid tjekke den specifikke politik for annullering, som kan variere afhængigt af udbyderen eller ejeren af ejendommen. Hvis du vil kende betingelserne for annullering af en bestilling, skal du tjekke politikken for annullering på de websted, hvor du bestilte din feriebolig eller bekræftelses-e-mailen fra udbyderen, som du bestilte hos.
Kan jeg reservere en ejendom og betale senere?
Hvis det websted, som du bestiller din feriebolig fra, tilbyder denne mulighed, bør du kunne se denne mulighed for bruge den. Tjek altid udbyderens vilkår og betingelser på webstedet for at få yderligere oplysninger.
Hvad er en politik for annullering?
En politik for annullering fastsætter vilkår og betingelse for, hvornår en lejer kan annullere hans eller hendes bestilling, og den fastsætter under hvilke omstændigheder lejeren er berettiget til en refundering. Disse betingelser varierer afhængigt at udbyder eller ejendomsejer. Bemærk, at når du bestiller en bolig, accepterer du automatisk disse vilkår. Endelig er det ikke alle annulleringer, der er berettiget til en refundering (enten hel eller delvis). Tjek altid politikken for annullering, før du bestiller en ejendom.
Hvornår får jeg min bestillingsbekræftelse?
Det tidspunkt, hvor du modtager din bestillingsbekræftelse, afhænger af udbyderen eller rejsebureauet, som du brugte til at bestille ejendommen. Hvis du ikke har modtaget en bekræftelse med e-mail op til 48 timer efter, at du har gennemført din bestilling, skal du tjekke spammappen i din e-mailindbakke. Hvis du stadig ikke kan finde din bekræftelse, skal du kontakte udbyderens websted eller ejeren af ferieboligen.
Hvordan kan jeg kontakte ejeren ejendommen?
Når du har gennemført din bestilling, bør du modtage en e-mail med kontaktoplysninger på ejeren eller administrationskontoret. Hvis du ikke modtager disse oplysninger efter bestilling på en udbyders websted, skal du kontakte kundeservice.
Har jeg brug for rejseforsikring, hvis jeg bestiller en feriebolig?
Du bestemmer selv, om du ønsker at bestille en rejseforsikring eller ej. Nogle forsikringsselskaber tilbyder rejseforsikring i forbindelse med andre forsikringer. Tjek kravene for din rejsedestination for at få flere oplysninger.
På hvilket sprog bør jeg kommunikere med ejeren af ejendommen?
Hvis du bestiller en feriebolig via et websted i dit eget land, og andet ikke er angivet, kan du kommunikere på dit eget sprog med ejeren. I visse tilfælde vil det være angivet, at du bør kommunikere på engelsk. Hvis du lejer en ejendom, som befinder sig i udlandet, og det ikke er angivet, kan du sende ejeren en besked på dit eget sprog og på engelsk. Men husk, at beskederne kan bliver oversat automatisk med gratis oversættelsesværktøjer, og derfor bør sproget ikke være en forhindring.
Er der ekstragebyr eller et depositum for rengøring?
Gebyr/depositum for rengøring oplyses i udbyderens/ejerens vilkår og betingelser sammen med politikken for annullering. Disse oplysninger vises normalt under beskrivelse af tilbuddet samt i bestillingsoplysningerne og kontrakten.
Lær mere om betaling
Er mine betalingsoplysninger sikre og beskyttede?
Der gælder de samme regler for bestilling af en feriebolig som for enhver anden transaktion. Sørg for, at du har en SSL-forbindelse, når du angiver dine bankdata. De fleste browsere viser dig et låseikon i adresselinjen, som giver dig flere oplysninger om den krypterede forbindelse.
Hvad er et depositum, og hvordan virker det (f.eks. hvornår kan jeg få det tilbage)?
Et depositum er forskudsbetalingen, der betales i forvejen, og som opbevares af ejeren af ejendommen under dit ophold. Ejeren kan bruge disse penge i tilfælde af, at du ødelægger noget i ferieboligen. Hvis intet er ødelagt, får du hele dit depositum tilbage, når dit ophold er afsluttet.
Hvornår skal jeg betale hvad?
Dette afhænger af udbyderens eller ejendomsejerens vilkår og betingelser. Nogle kan bede dig om at betale det fulde beløb for udlejningen med det samme, mens andre beder dig om at betale en vis procentdel af den samlede betaling først, hvor den resterende procentdel skal betales, når opholdet afsluttes. Du skal muligvis også betale et depositum i tillæg til bestillingsgebyret (hvis det ikke allerede er inkluderet). Tjek altid vilkår og betingelser samt betalingspolitikker, før du bestiller. Du bør få en oversigt over disse oplysninger i dine bestillingsoplysninger.
Hvilken betalingsmetode kan jeg bruge til at bestille med?
Afhængigt af ejeren af ejendommen eller udbyderen får du en eller flere betalingsmuligheder under bestillingen. Den mest almindelige metode er en bankoverførsel eller en kreditkortbetaling.
Vælg alt det udstyr, som du har brug for
Hvordan ved jeg, hvilket udstyr og faciliteter der er inkluderet?
Normalt indeholder et ferieboligtilbud en detaljeret beskrivelse af det inkluderede udstyr og faciliteter. Yderligere oplysninger om dette emne kan du altid få ved at kontakte ejeren af ejendomme eller den udbyder, som du har bestiller ejendommen gennem.
Er udstyr og faciliteter inkluderet i prisen?
Medmindre andet er nævnt er udstyr og faciliteter inkluderet i prisen uden yderligere omkostninger. Men visse faciliteter, f.eks. saunaer, jacuzzier osv. kan medføre yderligere omkostninger enten faste eller baseret på forbrug. Du kan altid kontakte ejeren eller udbyderen via det websted, som du brugte til bestillingen, for at få flere oplysninger.
Kan jeg bede om yderligere udstyr i min feriebolig?
Du bør bruge filtrene til udstyr/faciliteter, når du søger efter ferieboliger. Hvis din feriebolig stadig mangler noget, kan du spørge ejeren eller tjekke via udbyderens websted, for at se om det er muligt at tilføje ekstra udstyr og til hvilken pris. Men hvis du kan anbefaler vi, at du selv tager det yderligere udstyr med dig.
Hvordan kan jeg søge efter ferieboliger, som tilbyder bestemt udstyr eller faciliteter?
Du kan bruge filtrene til faciliteter til at afgrænse dine søgeresultater baseret på dine ønsker. Du kan f.eks. vælge filteret "Pool, og så har alle ejendomme i din søgning en pool. Du kan også bruge flere filtre i en enkelt søgning. Hvis du f.eks. gerne vil se ferieboliger, hvor kæledyr er velkomne og med altan, kan du vælge filtrene "Kæledyr OK" og "Altan". Kontakt ejeren eller udbyderen af ferieboligen for at få flere oplysninger om ejendommens faciliteter og udstyr.
Er der begrænsninger vedrørende brug af ejendommens udstyr?
Normalt er alt udstyr, der er angivet for ferieboligen, til din rådighed under dit ophold. Hvis du er i tvivl, kan du altid spørge ejeren eller via udbyderens websted, som du brugte til at gennemføre din bestilling, for at få flere oplysninger.
Skal jeg betale et ekstra gebyr for at bruge internet-wifi i ferieboligen?
Hvis internet/-wifi er på listen over udstyr, skal du ikke betale et ekstra gebyr.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ødelægger eller beskadiger noget under mit ophold i ferieboligen?
Hvis du beskadiger eller ødelægger noget i ferieboligen, som du opholder dig i, skal du tage det roligt og kontakte ejeren af ejendommen. Hvis det beskadigede genstand skal repareres eller erstattes med det samme, vil han/han rådgive om, hvad du skal gøre. Du kan også tjekke, om din rejseforsikring eller ansvarsforsikring dækker skaderne. Bemærk, at ejeren muligvis vil beholde noget af eller hele dit depositum for at betale for skaderne.
Ophold i en feriebolig, hvor kæledyr er velkomne
Kan jeg rejse med mine kæledyr?
Hvis kæledyr skal være velkomne i den feriebolig, som du søger efter, ska du vælge denne mulighed, når du søger efter den perfekte feriebolig. Hvis en feriebolig ikke er markeret med denne mulighed, betyder det, at du ikke kan medbringe dine kæledyr.
Hvor mange kæledyr kan jeg rejse med?
Standarden er kun at medbringe ét kæledyr. Hvis flere kæledyr er tilladt i en feriebolig med kæledyr, vil antallet være vist i lejebeskrivelsen. Hvis ikke, kan du kontakte ejeren af ferieboligen eller udbyderen for at få flere oplysninger.
Skal jeg vise vaccinationsbeviser, hvis jeg rejser med mine kæledyr?
Hvis du rejser i Europa med dit kæledyr, skal du muligvis vise dit dyrepas til ejeren af ejendommen eller administrationspersonale på din campingplads eller ferieboligområde. Dette dokument beviser, at dit dyr er vaccineret mod rabies. Desuden skal dit kæledyr have et id, f.eks. en chip under huden. Passet og id'et kan udstedet af dit kæledyrs dyrlæge. Afhængigt af din destination kan der være forskellige restriktioner. Din dyrlæge kan give dig flere oplysninger.
Tillades alle typer kæledyr?
Hunde og katte er de mest almindelige dyr, som folk rejser med, så de tillades i de fleste tilfælde, så længe du vælger en feriebolig med kæledyr, og har opfyldt destinations krav. Hvis du har "eksotiske" dy, f.eks. slanger, edderkopper osv., skal du spørge ferieboligens ejer eller udbyderens kundeservice for at få flere oplysninger. Bemærk, at nogle hunde kan være klassificeret som "farlige" og derfor ikke tillades i visse ferieboliger/ferieområder. Tjek altid klassifikationen i dit land og i udlandet.
Kan jeg anmode om, at ejendommen har særligt udstyr til mine kæledyr?
Vi foreslår, at du spørger ejeren af ejendommen direkte, hvis du har bruge for særligt udstyr til dine kæledyr. Men vær opmærksom på, at det ikke er påkrævet for ejeren at stille yderligere udstyr til rådighed, og at der kan være et ekstra gebyr for dette.
Hvad skal jeg gøre, hvis mit kæledyr ødelægger eller beskadiger noget i ferieboligen?
Hvis dit kæledyr beskadiger noget, skal du blot rapportere dette til ejeren. Hvis det beskadigede genstand skal repareres eller erstattes med det samme, vil han/han rådgive om, hvad du skal gøre. Du kan også tjekke, om din rejseforsikring eller ansvarsforsikring dækker skaderne. Bemærk, at ejeren muligvis vil beholde noget af dit depositum for at betale for skaderne.
Forberedelse af din ankomst og hjemrejse
Hvordan fungerer ind- og udtjekning?
Du skal arrangere dit tidspunkt for ankomst (indtjekning) og afrejse fra (udtjekning) ferieboligen. I nogle tilfælde kan du arrangere personlige tidspunkter for indtjekning og udtjekning direkte med ejeren, mens nogle ejendomme kræver specifikke tidspunkter. Se i bestillingsoplysningerne for at få mere information.
Hvordan får jeg nøglerne til ejendommen?
I modsætning til et hotel har en uafhængig feriebolig ikke en reception (undtagen særlige tilfælde). Derfor skal du enten aftale et sted tidspunkt til afhentning af nøglerne med ejeren eller følge vejledningen i bestillingsoplysningerne. Det fungerer på samme måde ved tilbagelevering af nøglerne til ejeren ved afslutning af dit ophold.
Kan jeg tjekke ind ved midnat?
Dette afhænger af den ejendomstype, som du har bestilt samt udbyderen. Ankomsttidspunkt angives til dig, når din bestilling er blevet accepteret (tjek dine bestillingsoplysninger). Hvis du har yderligere spørgsmål, anbefaler vi, at du taler direkte med ejeren elle via udbyderens websted, som du brugte til at gennemføre din bestilling.
Skal jeg rengøre ferieboligen, før jeg rejser?
Afhængigt af betingelserne for ferieboligen og/eller de valgte indstillinger kan der forekomme et gebyr for rengøring Normalt er gebyret for rengøring indeholdt i det samlede lejebeløb. Se i betingelserne for ejendommen og bestillingsoplysningerne for at få mere information.
Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har en klage?
Hvis du støder på et problem med den feriebolig, som du har bestilt (f.eks. ikke-fungerende udstyr, forskelle mellem kontrakt og det du finder i ferieboligen, osv.) bedes du tale med din kontaktperson, hvis oplysninger bør stå i dine bestillingsoplysninger.
Skal jeg medbringe bestemte dokumenter?
Udover at medbringe vigtige dokumenter som id (pas, hvis du rejser internationalt) og sygesikringskort (afhængigt af destination), anbefaler vi, at du medbringer din lejekontrakt sammen med ejerens kontaktoplysninger. Du kan også medbringe dine ansvarsforsikringsoplysninger i tilfælde af et uheld (f.eks. hvis dit kæledyr ødelægger en ting i ferieboligen). Det kan spare dig for stress og tidsspilde, hvis du har disse oplysninger ved hånden i tilfælde af et uheld.
Kan jeg ved ankomst til boligen annullere min bestilling, hvis jeg opdager, at noget er galt?
Annullering af en bestilling ved ankomst bør være et særtilfælde. Hvis det skulle forekomme, anbefaler vi, at du taler direkte med ejeren og om muligt gennemgå boligen for at finde eventuelle problemer med det samme.
Hvem skal jeg kontakte i tilfælde af et problem, eller hvis jeg har et spørgsmål ved ankomst til boligen?
Hvis du oplever problemer eller har et spørgsmål ved ankomst til boligen, skal du kontakte ejeren af ejendomme eller i visse tilfælde bureauet, som står for lejemålet. Du kan altid se bestillingsoplysningerne, hvis du vil have oplyst, hvem du skal kontakte.
Udgå svindel og mistænkelige opslag
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg mener, at en opslået feriebolig virker mistænkelig?
Hvis en opslået feriebolig virker mistænkelig på grund af manglende oplysninger eller vage svar fra ejeren, eller hvis ejeren beder dig om personlige oplysninger, som han/hun ikke er berettiget til at kende, f.eks. dit cpr-nummer eller en dobbeltsidet scanning af dit kreditkort, skal du ikke besvare personen men i stedet rapportere dette til det websted, hvor du fandt ferieboligen.
Hvordan kan jeg være sikker på, at ejendomme er som vist i reklamen?
Udbydere bruger meget tid og energi på at identificere og fjerne falske reklamer. Rejsende skal bede om så mange oplysninger som muligt før bestilling (f.eks. fotos, præcis adresse osv.), tjekke at betalingssiden er sikret med en SSL-forbindelse og undgå mistænkelige betalingsmetoder (f.eks. Western Union) eller dataanmodninger (f.eks. en dobbeltsidet scanning af deres kreditkort). Hvis du er i tvivl, skal du altid kontakte udbyderens kundeservice.
Hvordan undgår jeg svindel med ferieboliger?
Accepter ikke at betale for ferieboligen via en pengeanvisning, med kontanter i et brev eller øjeblikkelig pengeoverførsel (via Western Union f.eks.), da disse transaktionstyper ikke kan spores og ofte ikke er pålidelige. Hold dig ikke tilbage med at spørge om flere oplysninger om ejendommen (yderligere billeder, præcis adresse osv.). Anmod om en detaljeret kontrakt, som kan beskytte dig i tilfælde af en uoverensstemmelse. En udbyder eller ejer, som ikke tilbyder dig en kontrakt, kan man ikke stole på.
Hvordan bruges mine personlige data?
Personlige data indsamles generelt kun, når du selv angiver dem ved at oprette en brugerkonto, indsende en bestillingsanmodning eller kontakte et websted via e-mail eller kontaktformular. I alle tilfælde behandles dine personlige oplysninger fuldt ud fortroligt. Du kan tjekke privatlivspolitikken for det pågældende websted.
Bestilling med HomeToGo
Hvordan kan jeg komme i kontakt med HTG-kundeservice?
Hvordan kan jeg komme i kontakt med HTG-kundeservice?
Hvis du har et spørgsmål til vores tjeneste, kan du sende din forespørgsel til denne e-mailadresse: [email protected].
Vi gør vores bedste for at besvare din e-mail så hurtigt som muligt!
Hvad betyder “ved anmodning”?
Ferieboliger, der er markeret med "ved anmodning" kræver, at du kontakter ejeren, før du bestiller. Dette yderligere trin, der kræves for "ved anmodning"-bestillinger, er anderledes end tilbud om "øjeblikkelig bestilling", som du kan bestille med det samme med få klik efter, at du har klikket på knappen "vis tilbud".
Hvad er forskellen mellem "øjeblikkelig bestilling" og "ekspresbestilling"?
Ejendomme, der er markeret med "øjeblikkelig bestilling", kan bestilles direkte på vores websted eller partners websted, hvor du kan afslutte bestillingsprocessen med få trin. Ejendomme, der også er markeret med "ekspres" kan bestilles fuldt ud, herunder med betaling, på HomeToGos websted. Kontraktpartneren forbliver rejsearrangøren (partner for HomeToGo) og er også din kontakt vedrørende ændringer eller annulleringer.
Hvad sker der, hvis der er forskel mellem den pris, der er vist på HomeToGo og prisen, der er vist på partnerens websted?
Prisen på udbyderens websted er altid den korrekte. HomeToGo gør sig store anstrengelser for, at vores priser er præcise, så hvis du opdager forskelle, er din feedback velkommen. Send endelig en besked til os: [email protected]
Kan HomeToGo giv mig personlig rådgivning?
HomeToGo er en metasøgemaskine, hvis formål er at give dig en oversigt over tilgængelige ferieboliger og mulighed for at sammenligne tilbud. Du kan let skræddersy din søgning ved hjælp af vores søgefelt og tilgængelige filtre, men vi kan ikke give dig yderligere resultater, hvis der ikke er tilgængelige tilbud, som svarer til dine krav. Hvis du har specifikke spørgsmål om en ejendom, kan du altid henvende dig til den respektive ejer eller udbyderwebsted.
Kan du ikke finde de informationer, du har brug for, i ejendomsbeskrivelserne eller i vores Help Center?
ontakt os pr. e-mail på [email protected]
Vi er her for dig!
(alle tidspunkter i CEST)
mandag - fredag: kl. 10.00 - 18.00
Bemærk venligst: Åbningstiderne kan variere i tyske helligdage og ferier.